رویداد

منتور برای توسعه و توانمندسازی سرمایه انسانی سلسله برنامه هایی به عنوان منتور ایونت برگزار می کند. در رویدادها منتورها، مربیان و متخصصان در جمعی از کارآفرینان، دانشجویان و علاقمندان حضور می یابند. برای شرکت در رویدادهای منتور یا منتور ایونت با ما در تماس باشید.

در منتور ایونت ، اولین کافه ای ست که به صورت رویدادمحور فعالیت میکند. ما مشتری گذری نداریم و به صورت دوره ای در منتور ایونت دو تا رویداد برگزار میکنیم که دور هم جمع بشیم و در مورد موضوع رویداد گفت و گو کنیم. کافه بیزینس، کافه سفر، کافه زندگی، کافه محتوا، کافه روانشناسی، کافه سلامت، دورهمی منتورینگ، کوچینگ و رشد فردی، کافه حرفه ای ها، عصر بورسی، گفت و شنود اقتصادی و… رویدادهایی هستن که توسط کافه منتور ایجاد شدن و به صورت هفتگی یا چند وقت یکبار برگزار میشوند. همچنین رویدادهای ویژه ای با عناوین زیر برگزار می شود.

عناصر و شرکت کنندگان در برنامه های منتور ایونت با هدف توانمندسازی و گروه های هدف متفاوت می باشد.

رویداد چیست؟

معنی رویداد چیست و چه مفهومی را می‌رساند؟ جهت دریافت پاسخ به سوال دوم باید ابتدا معنی رویداد چیست را بدانید. در زبان غربی رویداد را به معنی Event می‌دانند. در زبان فارسی و فرهنگ‌نامه دهخدا و معین رویداد را به معنای رخداد تعبیر نموده‌اند. واژگان مترادف رویداد، مترادف رویداد: اتفاق، امر، پیشامد، رخداد، عارضه، قضیه، ماجرا، واقعه می باشد.

رویداد یا ایونت به هر اتفاق یا فعالیتی گفته می‌شود که دارای چهار عنصر زیر باشد. ابتدا درباره هر کدام از موارد یک توضیح مختصری ارائه می‌دهیم سپس همه آن ها را با یک مثال بررسی می‌کنیم.

  • موضوع: هر رویداد باید موضوع مشخص و معینی داشته باشد که براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا شود. اگر ایونت شما حول محور یک موضوع خاصی نباشد، قطعا شما به مشکل بر خواهید خورد.
  • هدف: رویدادها باید هدف یا اهداف خاص و قابل اندازه‌گیری‌ای داشته باشند. وقتی ایونت شما هدف مشخصی را دنبال کند، شما در نهایت می‌توانید بسنجید که آیا این برنامه نتیجه مورد انتظار برای شما را داشته است یا خیر.
  • زمان و مکان: رویداد شما باید زمان و مکان معین و مناسبی داشته باشد که با توجه به شرایط و نیازهای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان تعیین شود. انتخاب زمان و مکان مناسب برای برگزاری رویداد یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.
  • شرکت‌کننده: هر رویداد باید شرکت‌کننده یا شرکت‌کنندگان خاص و هدفمندی داشته باشد که به آن‌ها اطلاعات، آموزش، تجربه، سرگرمی و یا هر نوع ارزش دیگری ارائه شود. اگر شما شرکت کنندگان مناسب را دعوت نکنید قطعا بازدهی رویدادتان بسیار پایین خواهد آمد.

ارتقا برند با برگزاری ایونت

ما در منتور ایونت در خصوص ارتقا برند همواره نظریات و سوالات زیادی برای مدیران بازاریابی و مدیران عامل شرکت ها مطرح بوده است و آنها عموما به دنبال پاسخ برای این سوالات هستند:

  • چه کار کنیم تا برندمان بر سر زبان ها بیافتد؟
  • مهمترین گام ها در برند سازی چیست؟
  • بازاریابی حرفه ای برای معروف شدن برند چه گام هایی دارد؟
  • چگونه با برگزاری ایونت / رویداد میتوانیم برند سازی کنیم؟

چند نوع رویداد داریم؟ انواع رویداد ها را بشناسیم

رویدادها را می‌توان در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار داد. ما در ادامه رویدادها را با توجه به موضوعاتشان در 7 دسته بندی متفاوت قرار داده‌ایم.

  1. رویدادهای آموزشی: رویدادهایی که هدف آن‌ها انتقال دانش، مهارت، تجربه و یا نظرات در یک حوزه خاص است. مثلاً سمینار، کارگاه، کلاس، وبینار و غیره. در این نوع رویدادها معمولا شما در انتها یک مدرک دریافت خواهید کرد که گواهی می‌کند شما در این رویداد شرکت کرده‌اید و مباحث مطرح شده را یاد گرفته‌اید.
  2. رویدادهای علمی: رویدادهای علمی رویدادهایی هستند که هدف آن‌ها ارائه و بحث پیرامون پژوهش‌ها، نظریات و یافته‌های علمی در یک رشته یا زمینه خاص است. این سبک از رویدادها در دسته بندی هایی مثل کنفرانس، کنگره، سمپوزیوم، سخنرانی و غیره قرار می‌گیرند.
  3. رویدادهای تجاری: رویدادهای تجاری معمولا با هدف ترویج محصول یا خدمت، تبلیغ، فروش، خرید، تبادل و یا همکاری در حوزه‌های اقتصادی برگزار می‌شوند. مثلا برای ایونت های تجاری می‌توان به نمایشگاه، بازارچه، حراجی ها، مزایده‌ها و غیره اشاره کرد. یکی دیگر از رویدادهای تجاری که برای شرکت‌ها بسیار مهم بوده، رونمایی از محصول جدید است.
  4. رویدادهای فرهنگی: رویدادهایی که هدف آن‌ها نشان دادن، ارتقاء، حفظ و یا انتقال فرهنگ، هنر، ادب، موسیقی و یا سنت‌های یک جامعه یا گروه است. مثلا بزرگداشت های مرتبط، جشن، کنسرت و نمایش جزو این دسته هستند و عموما طرفدارهای زیادی دارند.
  5. رویدادهای ورزشی: این دسته از رویدادها هم مانند رویدادهای فرهنگی، خیلی شناخته شده هستند. مثلا مسابقات ورزشی که در استادیوم‌ها برگزار می‌شوند، تورنمنت‌ها یا از همه مطرح تر، المپیک.
  6. رویدادهای سیاسی: رویدادهای سیاسی با هدف تأثیرگذاری، تغییر، اصلاح یا تغییر حکومت، قانون و یا ایدئولوژی برگزار می‌شوند. مثال ملموس آن، رأی‌گیری ها، مناظره‌ها و غیره است.
  7. رویدادهای خیرخواهانه: رویدادهای خیرخواهانه به طور معمول به منظور حمایت از افراد خاص برگزار می‌شوند. در اکثر اوقات افراد در این رویدادها به صورت داوطلبانه همراهی می‌کنند. رویدادهایی مانند جمع آوری کمک برای زلزله زدگان.

تعاریف دیگر ایونت

انجمن روانشناسی آمریکا (APA)

  • هر واقعه یا پدیده ای که یک آغاز مشخص و یک پایان مشخص داشته باشد و باعث ایجاد تغییر شود.
  • در نظریه احتمال، هر چیز قابل شمارشی است که می توان گفت ناشی از یک تلاش در یک آزمایش تصادفی است. به عنوان مثال، هنگامی که یک تاس انداخته شود، می توانند شامل هر یک از شش عدد مفرد یا زوج و هر عدد فرد باشد.

فرهنگ لغت آکسفورد (ODE)

  • اتفاقی که می افتد، مخصوصاً اتفاق مهمی
  • یک مناسبت عمومی یا اجتماعی برنامه ریزی شده

فرهنگ لغت کمبریج (CALD)

  • هر اتفاقی که می افتد، مخصوصاً اتفاق مهم یا غیر عادی
  • یک رویداد مانند مسابقات است.
  • فعالیتی که برای هدفی خاص برنامه ریزی شده است و معمولاً در برگیرنده افراد زیادی است، به عنوان مثال یک جلسه، مهمانی، نمایشگاه تجاری یا کنفرانس

 

فرهنگ جامع روانپزشکی (CDP)

  • واقعه، رویداد، پدیده. هر چیزی که آغازی دارد و پایانی و قابل تشخیص به عنوان یک تغییر می باشد.