شتاب‌دهنده صادرات منتور

شتاب‌دهنده صادرات منتور

شتابدهنده منتور

دپارتمان نوآوری و شتابدهی صادرات

در شتاب‌دهنده صادرات منتور، دانش بازرگانی منتور ما را بر آن می دارد که با تدارک امکانات خورد را مهیای بازارهای جدید کنیم از سویی دیگر هم تجربه تجاری نشان داده است، برای ایجاد یک ساختار صادراتی موفق عوامل زیادی دخیل است که بتواند، صادرکننده را به بازارهای هدف نزدیک کرده و مسیر فروش پایدار برای او محقق سازد این عوامل آمیخته ای است از دانش، تجربه و ارتباطات که تلاش کرده آنها را فرآهم کنیم تا بتوانیم یک تجربه صادراتی موفق را برای همراهانمان به وجود آوریم و توانستیم این خدمات را به شما ارائه دهیم.

اصلی‌ترین رسالت شتابدهنده صادراتی منتور از ابتدا تا امروز، پرورش و توانمندسازی کسب و کارها برای تاسیس و تقویت تیم‌های صادراتی آنها بوده است. این تیم‌ها، از یک تولیدی یا کسب و کار کوچک گرفته تا شرکت‌ها و کارخانجات بزرگتر، پس از 4 مرحله آزمون اولیه، در دوره شتابدهی صادرات حضور می‌یابد. در این دوره 9 ماهه که از آموزش تخصصی، منتوریگ و کوچینگ بهترین اساتید ایران تشکیل شده است. همکاری مشترک ما با هاب صادرات و کنسرسیوم های مرتبط توسعه بازارهای جهانی را برای استارتاپ های صادرات محور هموارتر می کند.

یک شتاب دهنده صادراتی معمولاً طیف وسیعی از فعالیت ها را انجام می دهد تا به تجارت خارجی شرکتها کمک کند تا فروش بین المللی خود را گسترش داده و پیچیدگی های صادرات را حل و فصل می نماید. تسریع‌کننده‌های صادرات،برنامه‌ها یا ابتکاراتی هستندکه برای حمایت و ارتقای فعالیت‌های صادراتی مشاغل طراحی شده‌اند.هدف آنها کمک به شرکت ها برای گسترش حضور بین المللی و افزایش قابلیت های صادراتی خود است.

تعریف شتاب دهنده صادراتی

شتاب دهنده صادرات برنامه یا راهکاری است که برای حمایت و تسهیل رشد صادرات برای مشاغل طراحی شده است. این معمولاً منابع، آموزش، راهنمایی و فرصت های شبکه ای را برای کمک به شرکت ها برای گسترش فروش بین المللی و ورود به بازارهای جدید فراهم می کند. هدف شتاب دهنده صادرات، تسریع آمادگی صادرات و موفقیت کسب و کارها با ارائه ابزارها و راهنمایی های لازم برای عبور از پیچیدگی های تجارت بین المللی است.

مجموعه فعالیت های شتاب دهنده های صادرات منتور شامل موارد زیر است:

  1. تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار:
    شتاب دهنده های صادرات، بینش های ارزشمندی از بازار را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند و به آنها کمک می کند تا بازارهای هدف بالقوه را شناسایی کنند و تقاضا برای محصولات یا خدمات خود را در آن بازارها درک کنند.
  2. ارزیابی آمادگی صادرات: این برنامه ها با ارزیابی عواملی مانند رقابت پذیری محصول، ظرفیت تولید، ثبات مالی و انطباق قانونی، آمادگی شرکت را برای ورود به بازارهای بین المللی ارزیابی می کنند.
  3. آموزش صادرات و ظرفیت سازی: شتاب دهنده های صادرات جلسات آموزشی، کارگاه ها و برنامه های آموزشی را برای تجهیز کسب و کارها به دانش و مهارت های لازم برای صادرات موفق ارائه می دهند. این ممکن است شامل موضوعاتی مانند بازاریابی بین المللی، لجستیک، مقررات تجاری، ملاحظات فرهنگی و مهارت های مذاکره باشد.
  4. فرصت های شبکه سازی: شتاب دهنده های صادرات ارتباطات بین کسب و کارها و سهامداران کلیدی در اکوسیستم صادرات، از جمله سازمان های دولتی، انجمن های تجاری، کارشناسان صنعت، خریداران یا شرکای بالقوه و سایر صادرکنندگان را تسهیل می کنند. این شبکه به شرکت ها کمک می کند تا روابط ارزشمندی را ایجاد کنند که می تواند از تلاش های صادراتی آنها حمایت کند.
  5. دسترسی به منابع مالی: بسیاری از شتاب دهنده های صادرات در دسترسی به گزینه های تامین مالی که به طور خاص برای صادرکنندگان طراحی شده اند، کمک می کنند. این ممکن است شامل کمک‌های بلاعوض، وام‌ها یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد که می‌تواند به کسب‌وکارها در غلبه بر موانع مالی مرتبط با صادرات کمک کند.
  6. مأموریت ها و نمایشگاه های تجاری: شتاب دهنده های صادرات اغلب مأموریت های تجاری را سازماندهی می کنند یا در نمایشگاه های بین المللی شرکت می کنند تا محصولات یا خدمات را برای خریداران بالقوه کشورهای مختلف به نمایش بگذارند. این رویدادها فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا با مشتریان یا شرکای بالقوه ملاقات رودررو داشته باشند.
  7. پشتیبانی از انطباق با مقررات: صادرات شامل بررسی الزامات قانونی مختلف مربوط به مقررات گمرکی، اسناد، مجوزها، گواهینامه ها، حفاظت از مالکیت معنوی و غیره است. شتاب دهنده های صادرات به کسب و کارها در درک و رعایت مؤثر این مقررات کمک می کنند.
  8. پشتیبانی از ورود به بازار: برنامه های شتاب دهنده ممکن است راهنمایی در مورد استراتژی های ورود به بازار متناسب با صنایع خاص یا بازارهای هدف ارائه دهند. این شامل مشاوره در مورد استراتژی های قیمت گذاری، انتخاب کانال های توزیع، تلاش های بومی سازی (به عنوان مثال، ترجمه زبان)، ملاحظات برندسازی برای فرهنگ ها/بازارهای مختلف است.

به طور کلی، مجموعه فعالیت‌های ارائه‌شده توسط شتاب‌دهنده صادرات منتور و دپارتمان نوآوری و شتابدهی صادرات منتور به عنوان شتاب‌دهنده‌ صادراتی با هدف کمک به کسب‌وکارها برای رفع موانع ورود به بازارهای خارجی صورت می پذیرد و علاوه براین فراهم کردن ابزارها و منابع لازم برای صادرات موفق است.